---
|
Megan
Mccomb
|
M1
|
Ing. Dagmar Čámská, Ph.D.
|
Financial Analysis of Intersnack a.s.
|
detail
Financial Analysis of Intersnack a.s.
The paper deals with the overview of financial analysis and its application to the company INTERSNACK a.s. during the period 2015-2021. The aim of the contribution is to propose suggestions for the company based on findings from the conducted analysis, which is composed of utilized external resources such as information from the corporate websites, as well as financial analysis methods applied to the company’s annual financial statement data which are absolute indicators, ratio indicators, working capital, models predicting financial distress, and economic value added.
|
---
|
Artem
Akinfeev
|
B3
|
doc. RNDr. Ing. Hana Scholleová, Ph.D.
|
Finanční analýza
|
detail
Finanční analýza
Práce se zaměřuje na finanční analýzu společnosti "Kostelecké uzeniny a. s.". Hlavním cílem je zanalyzovat a zhodnotit finanční zdraví společnosti a doporučit podniku kroky, které povedou ke zlepšení dané situace. Druhým cílem je hodnocení metody výpočtu nákladů na kapitál MPO . Dále zkoumá dopady vysoké zadluženosti na finanční analýzu a navrhuje strategická opatření pro zlepšení finančního zdraví společnosti.
|
---
|
Sofiia
Yeibozhenko
|
B1
|
Ing. Petr Štěpánek, Ph.D.
|
Tvorba marketingové strategie
|
detail
Tvorba marketingové strategie
V dnešním moderním světě marketingu se vytváření komunity pro značky stává stále důležitější strategií pro přilákání, udržení a zapojení zákazníků. Tato strategie poskytuje značkám jedinečnou příležitost navázat těsnější vztahy se spotřebiteli, poskytující platformu pro výměnu nápadů, zpětnou vazbu a interakci. Cílem mé práce je identifikovat a analyzovat klíčové aspekty vytváření a správy komunity pro značky. Cíle, které mohou značky sledovat při vytváření komunity, jsou různé a proto je nutné podrobně sledovat praktické kroky, vedoucí k realizaci - včetně výběru platformy, tvorby obsahu, správy a využívání efektivních marketingových metod. Kromě toho se zaměříme na úspěšné případy a osvědčené postupy v této oblasti na základě analýz případových studií firem, které komunity vytvářejí a úspěšně tuto strategii využívají.
Příklady úspěšných komunit a osvědčené postupy ukazují, jak komunity mohou přinést hodnotu pro značky a zákazníky. Sledování trendů a neustálé zdokonalování strategií je klíčem k úspěchu v této oblasti.
|
---
|
Adam
Trybuček
|
M1
|
-
|
Finanční zdraví Parker
|
detail
Finanční zdraví Parker
Cílem práce bylo vypracování jejich ukazatelů a aplikace na podnik Parker Hannifin s. r. o., zhodnocení zdraví z pohledu finančního řízení a stavu za pomoci ukazatelů, které byly vypracovány. Cílem analýzy bylo odhalit silné a slabé stránky podniku a vypracovat doporučení, která by měla vést k udržitelnosti podniku. Zároveň při snaze porovnat podnik s jinými došlo ke zjištění, že podnik je svou strukturou ojedinělý a nemá v České republice konkurenci. Odvětví je také těžko přiřaditelné, protože podnik poskytuje služby v oblasti obrábění materiálů. V závěru práce proběhlo stručné shrnutí ukazatelů a výsledky a také hlubší představení alternativního byznysového modelu cash pooling, který podnik využívá.
|
---
|
Matyáš
Rosák
|
B3
|
Mgr. Jana Krajčová, Ph.D., M.A.
|
Prognózování tržeb užitím arima modelu a ekonomického výhledu ČNB
|
detail
Prognózování tržeb užitím arima modelu a ekonomického výhledu ČNB
Cílem práce je vytvořit statistiký model, který by dokázal prognózovat tržby za zboží společnosti Stavebniny DEK na základě časové řady a ekonomického výhledu České národní banky. Vzhledem k tomu, že tržby za minulé roky projevují silnou sezónnost a trend, mám v plánu použít model ARIMA. Chtěl bych však do modelu také vložit externí proměnné ve formě makroekonomických ukazatelů, které zveřejňuje ČNB na další 3 roky. Mezi faktory bych také přidal vyčíslené roční investice firmy, jejichž vliv by vypovídal o jejich celkové efektivitě. Díky těmto proměnným bych dokázal popsat, jak makroekonomické ukazatele ovlivňují tržby. Výsledkem by měl být model, který by základě makroekonomického vývoje prognózoval tržby, což může sloužit k optimalizaci zásob a celkově lepší informační základně pro strategické rozhodování.
|
---
|
Bc.
Marie
Šimuničová
|
M1
|
doc. Ing. Lenka Švecová, Ph.D.
|
Aplikace projektového managementu na vybraných projektech Business clubu VŠCHT.
|
detail
Aplikace projektového managementu na vybraných projektech Business clubu VŠCHT.
Tato práce se zabývá problematikou mimo-studijních aktivit studentů VŠCHT. Organizací mimostudijních aktivit se věnuje řada studentských spolků, způsob jejich organizace je však zpravidla nahodilý a neumožňuje vyhodnotit kvalitu akcí ani dlouhodobé sledování jejich dopadu. Tato práce se tak zaměřila na možnost využití metod projektového řízení při organizaci vybraných akcí v rámci aktivit spolku Business club určených pro studenty ústavu ekonomiky a managementu. V rámci této práce byly uskutečněny dva projekty pod záštitou spolku Business club, které vedla autorka práce. Projekty byly řízeny podle kompetenčního modelu IPMA se snahou reagovat na studijní potřeby studentů Ústavu ekonomiky a managementu VŠCHT PRAHA. Práce shrnuje průběh příprav, samotné realizace a vyhodnocení akcí v souladu s touto metodikou. Výstupy práce poskytují vodítko směrem k dlouhodobé a systematické organizaci mimo-studijních aktivit umožňující měřitelnost výstupů a zvyšující jejich efektivitu
|
---
|
Bc.
Valeriia
Mandrykina
|
M1
|
Ing. Josef Košťálek, Ph.D.
|
Modely pro řízení zásob
|
detail
Modely pro řízení zásob
Práce je věnována výrobní logistice, konkrétně vytvoření dvou metodik pro analyzování a řízení zásob. Metodiky jsou vytvořeny v aplikaci MS Excel. První odpovídá na otázku, kdy je vhodné zásoby objednávat resp. při jakém množství, aby nedošlo k jejich nedostatku, a tím i narušení výroby. Tento model se jeví jako životaschopný v reálném použití, kde nelze počítat s rovnoměrnou spotřebou zásob ani s tím, že časy dodání od dodavatelů budou konstantní. Navíc umožňuje nastavit hodnotu parametru představujícího pravděpodobnost, se kterou zásoby nedojdou. Druhý analýza model usnadňuje práci s analýzou dat týkajících se kategorizaci zásob. Výstupem z tohoto modelu je ABC a XYZ. Práce původně vznikala jako bakalářská práce v úseku konečně montáže, ve společnosti Schwarzmüller, která se zabývá výrobou návěsů a přívěsů na míru. Analýza ABC řešila otázku spotřeby množství různých komponentů, pro identifikaci nejvíce a nejméně používaných zásob dle množství. Následná analýza XYZ identifikovala frekvenci použití jednotlivých komponentů. Hlavním výstupem je kombinace těchto dvou analýz a tím rozdělení zásob do kategorií podle dvou kritérií (množství, frekvence).
|